«

»

juuli
30

Tallinn Airport GH – suvine tööandja ja ilusate elamuste pakkuja

Sel kevadel tuli Allan Nõmmikult pakkumine, et Tallinn Airport GH otsib suveks praktikante oma firmasse. Kuna kuulutus oli põnev, haarasin sõnasabast kinni ning paar meilivahetusest ja nädalat hiljem oligi töövestlus ja rühmatöö Teve Rahula ning Katrin Kelderiga Eesti Lennuakadeemias.

Juunikuu alguses asusime mina ja Kevin teiselt kursuselt ning Hanna-Liisa esimeselt kursuselt tööle väravaagendi assistentidentidena. Ametinimetus on muidugi viis pluss, kuna iga kord, kui kusagil seltskonnas see jutuks tuleb, vajab see pikemat seletamist. Seega, meie igapäevaseks ülesandeks on reisijad lennuki pardale saata kontrollides vajalikke reisidokumente ja pardakaarte, lennuki saabudes sõita reisijatesild lennukile külge ja hiljem ära ning tegeleda käsipagasi ja muude jooksvate probleemidega.

Enamasti on kõik tööpäevad erineva alguskellaaja ja pikkusega, pikimad vahetused on 12h ja lühemad viis tundi. Töö on graafiku alusel ja terve juunikuu töötasime instruktorite juhendamisel, et saada kõik arvutisüsteemid ja vajalikud toimingud selgeks.

Alates juuli algusest olime justkui valmis lihtsamatel (loe: väiksema reisijate arvu ja Schengeni õhuruumi) lendudega tegelemiseks.
Iga tööpäev on väga erinev ja ebareeglipärasusi esineb paratamatult palju. Kõige suuremad vead, mida ükski väravateenindaja halvimas unenäoski ette kujutada ei taha on lendude hilinemine ebapädeva töötaja pärast või piiririkkumised, ehk kõikidel reisijatel peavad olema vajalikud viisad ja muidugi saabuvate lendude puhul peab eriti hoolikalt jälgima, kas lend tuleb Schengeni õhuruumist või mitte, sest viimasel juhul peavad kõik saabuvad reisijad läbima passikontrolli.

Infokillud, mida olen kogunud lennujaamas töötades:
- ära lenda Air Balticuga, kui sul on rohkem kui üks käsipagas (see puudutab ka naiste suuri käekotte ja arvutikotte)
- alati lase oma suuremale käsipagasile Estonian Airiga lennates DAA (delivery at the aircraft) silt kinnitada, nii on vähem tassimist ja lennukis rohkem ruumi
- ära kunagi hakka vaidlema väravatöötajaga käsipagasi mõõtude ja suuruse pärast, kuna nad võivad sind 60 euro võrra vaesemaks teha

Üks huvitavamaid tööülesandeid, mida olen Lennujaamas töödates saanud teha, on pööring. Pööring tähistab lennuki/laeva saabumise ja väljumise vahele jäävat aega, kui saabunud reisijad tulevad maha, uued reisijad lähevad peale ja lennuk/laev seatakse valmis järgmiseks reisiks.  Pooled turistid tulevad kruiisilaevaga Läänemerelt, pooled lennukitega Madridist. Päeva veedavad nad Tallinnas ning õhtul vahetavad kohad ehk laevalt tulnud lendavad tagasi ning lennukiga saabunud lähevad sadamasse.

Lennujaamas käib sel päeval meeletu sagimine, kuna 5 tunni jooksul peavad kõik lennujaama töötajad hakkama saama 3500 reisija, 50 tonni pagasi ja 5 suure lennukiga, millest kaks on ühed suurimad reisilennukid maailmas ehk Boeing 747-d. Seda, vaid suvekuudel ja kord kuus toimuvat sündmust, tullakse alati jäädvustama nii aia sisse, kui ka aia äärde, kus planespotterid ikka ja jälle saavad nautida suurte hiiglaste 747-te maandumist.

Siit saadaval video pööringust.

Grete Piirsoo
TECH

Permanent link to this article: http://propeller.eava.ee/2014/07/tallinn-airport-gh-suvine-tooandja-ja-ilusate-elamuste-pakkuja/

Lisa kommentaar

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>