«

»

dets
19

Sidelabori võimalused üliõpilastele

Jootejaama on võimalik kasutada lihtsamatel parandustöödel. Kõrvaklappidega  juhtub tihti nii, et üks või mõlemad klapid ei tööta, see viitab enamasti juhtme või selle otsiku rikkele. Mure on lihtsasti lahendatav  juhtme lühendamise ja otsiku vahetamise teel jootejaama abil. Veel on võimalik parandada ka elektroonikakomponentidest tingitud rikkeid seadmetes. Näiteks sai Nele arvutihiir uue hingamise, kui nähtavalt kehvemad jootekohad said laboris üle joodetud.

Multimeetritega (testrid) tehakse lihtsamaid kontrollimisi: Kas juhtme kahe otspunkti vahel on ühendus? Kas patarei/aku on täis või tühi? Kas juhtmetes on vool?  Otsida skeemi katkestusi.

Kui paljud oleksite nõus maksma meetrise võrgukaabli eest? Aga kümne meetrise eest? Ühe meetri pikkuse omavalmistatud kaabli hind (2*RJ45 + 1m kaablit) tuleks alla euro, ostetud valmis kaabli hind kõigub 1,35 ja 3 euro vahel.

Kümne meetri pikkuse isevalmistatud kaabli hind (2*RJ45 + 10m kaablit) tuleks alla 2 euro, valmis kaabli hind kõigub aga 6 ja 10 euro vahel.

Kaabel ja otsikud tuleb tudengil endal kaasa võtta, tangid leiab laborist. Kui olete seda tööd tegemas esimest korda, siis tuleb arvestada ka väikese eksimisvõimalusega, seega ka materjalide varumisel.  :) Samuti on võimalik kontrollida, kas tegemist on rist- või otsekaabliga , ja kas ise valmistatud kaablite pistikuid said ühendatud korrektselt.

Üliõpilastel on võimalik kasutada keerulisemat katsetehnikat: ostsilloskoope, spektrianalüsaatoreid, signaaligeneraatoreid jms, mida saab juhtida LabView tarkvara abil. Oleme näiteks teinud oma kooliraadiot kasutades meie signaaligeneraatoreid signaali üle kandmiseks 28MHz käsiraadiojaamadele.

Kas ja mis sagedusi kiirgavad juhtmevabad seadmed (WiFi ruuterid, juhtmevabad mikrofonid, autoalarmi puldid)? Hiljuti leidsime kolleegi auto parkimiseks  parima asukoha lennuakadeemia parklas. Siin esines elektromagnetilise ühildavuse probleem, mille tõttu ei olnud kolleegil võimalik autouksi puldiga avada ja sulgeda. Auto parkimisel uude kohta (lennuakadeemia hoone propelleri laba varju „kurja“ signaali eest) probleem lahenes.  :)

Töö sidelaboris toimub laboriinseneri  Veiko juhendamisel ja kokkuleppel.

CNS pere

 

Permanent link to this article: http://propeller.eava.ee/2013/12/sidelabori-voimalused-uliopilastele/

Lisa kommentaar

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>