«

»

märts
18

Mõne aasta pärast muutub lennufirmalt hüvitise saamine raskemaks

Kui seni võis reisija nõuda lennufirmalt hüvitist juhul, kui lend hilines kaks tundi, siis pärast Euroopa Komisjoni ettepaneku jõustumist tekib see õigus viietunnise hilinemise korral.

«Eesmärk on toimetada reisijad nii kiiresti kui võimalik sinna, kuhu nad soovivad minna, ja anda samas lennufirmadele aega tekkinud probleemide kõrvaldamiseks,»  selgitas Euroopa Komisjoni asepresident Siim Kallas uut ettepanekut, mis mõne päeva eest komisjoni heakskiidu sai.

Näiteks on  reisijal edaspidi õigus nõuda kirjavigade parandamist oma nimes, kui see on valesti kirjutatud. Uue ettepaneku järgi  tekib reisijal pärast kahetunnist hilinemist, sõltumata lennu pikkusest õigus saada lennufirma kulul tasuta lõunat ja suupisteid. Seni oli see seotud lennu pikkusega ja algas alates 2, 3 või 4 tunnist.

Kui lennuk seisab lennurajal ja õhku ei tõuse, siis pärast  ühte tundi on reisijal õigus tasuta joogiveele, tualeti kasutamisele, konditsioneerile  ja arstiabile. Peale viit tundi on reisijal õigus loobuda lennust.

Uus hüvitamisekord hilinemiste puhul

Praegu on reisijatel sõltuvalt lennu pikkusest õigus saada abi kahe-, kolme- või neljatunnise hilinemise korral. Euroopa Kohtu otsuse kohaselt võivad reisijad nõuda hüvitist alates kolmetunnisest hilinemisest (välja arvatud erakorraliste asjaolude esinemine).

Uue ettepaneku kohaselt makstakse kõigi euroliidusiseste lendude ja lühikeste (kuni 3500 km) rahvusvaheliste lendude korral makstakse hüvitist juhul, kui lend hilineb viis tundi. Ülejäänud rahvusvaheliste lendude puhul on selleks 9 tundi (kui lend on lühem kui 6000 km) ja 12 tundi, kui lend on pikem kui 6000 km.

«Eesmärk on anda lennuettevõtjatele probleemi lahendamiseks piisavalt aega ning julgustada neid lendu ette võtma, mitte seda lihtsalt tühistama. Kolmest tunnist enamasti ei piisa varuosade või asenduslennuki kohale lennutamiseks, eriti kui tegemist on tehnilise veaga lennuettevõtja baasist kaugel asuvas lennujaamas.,» seisab uue ettepaneku pressitutvustuses.

Praegu kehtivate sätete kohaselt kalduvad lennufirmad eelistama lendude tühistamist, kuna probleemi ei ole võimalik lühikese aja jooksul lahendada. See aga tekitab reisijatele rohkem kahju.

Ettepaneku kohaselt peavad lennufirmad erakorraliste olude tõttu (nagu  oli 2011. aasta Islandi vulkaanituha kriis) pakkuma lennureisijale majutust vaid kolmel ööl, samuti on seatud majutusele hinnalagi 100 eurot. See piirang aga ei kehti rasedate, piiratud liikumisvõimega inimeste, reisisaatjata laste ja eriarstiabi vajavate reisijate puhul.

Euroopa Komisjoni ettepanekud peavad heaks kiitma veel parlament ja liikmesriikide nõukogu, tavaliselt võtab selline seadusandlik protsess umbes 18 kuud.

 

Allikas: http://www.tarbija24.ee/1170184/mone-aasta-parast-muutub-lennufirmalt-huvitise-saamine-raskemaks

Permanent link to this article: http://propeller.eava.ee/2013/03/mone-aasta-parast-muutub-lennufirmalt-huvitise-saamine-raskemaks/

Lisa kommentaar

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>